Nu pantofii sunt slăbiciunea mea! [cum ne îmbrăcăm când călătorim]

Mă văd purtând cele mai frumoase rochițe și fustițe în cele mai frumoase locații din lume. Mi-aș umple dulapurile și bagajele cu rochițe și aș merge numai acolo pe unde le-aș putea purta, unde anotimpul ar permite. Nu mă relaxează să-mi cumpăr pantofi, cum mă relaxează o rochie minunată, nu simandicoasă, pe care o văd într-o vitrină și pe care mai apoi o pot înghesui în cea mai mică geantă de umăr spre o destinație de vis. Da, ador să văd fete care călătoresc, îmbrăcate în rochii drăguțe, nu prea îmi pasă, însă, cu ce sunt încălțate, presupun că în ceva comod, că doar sunt în călătorie…

Nu puțini au fost anii în care n-am ieșit din blugi. Sigur că îi port și azi, dar îmi pare că muuuult mai rar. În schimb azi mă vezi și zi de zi și prin vacanțe în rochii și fuste, la care atașez balerini sau oricum niște papuci comozi. Nu știu unde și la ce nivel s-au modificat lucrurile de blugii au devenit o poveste tot mai complicată și rochițele și fustițele o poveste tot mai drăguță, dar simt că pe undeva e vorba de imaginație. Da, se prea poate să mi-o fi dezvoltat în ultimii ani. Mă uit cu groază la blugii pe care i-am purtat până s-au rupt și jur că nu mai înțeleg de ce.

Sigur că există destinații unde rochițele și balerinii nu se potrivesc, înțeleg asta, dar există și locuri în care parcă e și păcat să-ți vâri picioarele în blugi anoști și în bluze lălâi, cam la fel cum e o crimă să-ți pui saboți pe munte și fără sens să mergi pe tocuri la plajă (deși am văzut).

Mi-a spus cineva că: “da ce, facem parada modei în vacanță?” Sigur că nu facem parada modei și sigur că fiecare e liber să se îmbrace cu ce crede că îi șade bine și cel mai important, în ce se simte comod. Daaaar, simt și o mare lipsă de chef la felul în care se îmbracă oamenii în vacanțe. E mai simplu să ne luăm două perechi de blugi și câteva tricouri decât să încercăm să asortăm de acasă fuste cu bluze sau rochițe și colanți (depinde de sezon), nu?

Nu mă înțelegeți greșit, niciodată nu m-am uitat la poze de vacanță și am zis: “mamă ce urât s-a îmbrăcat cutare!”, nuu, nici vorbă, am văzut întâi destinația si fericirea de pe chipul omului, însă dacă a fost să văd și un outfit draguț, mi-a sărit în ochi imediat și mi s-a părut genial și inspirat…

Acesta nu este un articol în care dau sfaturi despre cum ar trebui să ne îmbrăcăm în vacanțe/călătorii, ci este un articol relaxant în care am făcut niște constatări după vizionarea câtorva mii de poze de vacanță, inclusiv ale mele… :)

Vă doresc călătorii inspirate din toate punctele de vedere!

29 comentarii

1. te inteleg Bia…eu in vacanta la mare la relax (unde sunt sigura ca 70% din timp il voi petrece la plaja sau oricum mare/barca etc) tot imi iau o valiza si jumatate doar a mea cu 5-6 perechi de sandale , pantofi , slapi :). Sunt de acord cu tine, in vacanta ador sa ma imbrac dragut si sa defilez in rochite, sandalute :)…
    o duminica frumoasa!

1. eu nu pot să spun că îmi iau valize mari cu haine multe, ba chiar calatoresc fara bagaj de cala :) Insă daaa, ador rochitele cochete, mi se par foarte usoare si mi se pare ca dau o nota chic fiecarei calatorii :)

2. Am observat tinutele tale dragute si foarte feminine in pozele din vacante ;).
    Eu inca n-am renuntat la blugi :))! Doar vara ii mai raresc din simplul motiv ca mi-e cald in ei.
    PS: te asteapta o leapsa la mine ;). Pup si o duminica faina sa ai!

1. Am văzut leapsa, o voi onora.
      Mersi de compliment, dar nu e că așa vreau să mă îmbrac pentru poze ci pur și simplu astea-s ținutele pe care adopt, mai ales în anotimpul cald. Mai port și eu blugi, evident, dar mai rar :)

3. Bianca draga, de ieri am inceput sa-mi fac bagajele si este pentru prima data cand imi iau in vacanta rochite si fustite chic. Asta nu insemna ca renunt la stilul nostru de a calatori (doar cu rucsacul si fara bagaj de cala). Dar nici vacanta asta nu e tocmai o vacanta “normala”.
    În general, eu si Cristi călătorim ca backpacker-i prin zone mai putin turistice si nu luam cu noi cele mai bune haine. Dar nici blugi, pentru ca sunt grei si dificil de carat cu rucsacul in spate mai ales daca te-a prins ploaia si sunt uzi. In plus, chiar daca se va vedea de la disanta ca esti turist, intri in categoria celor cu mai putini bani, deci mai atent si greu de fraierit.
    Cred insa ca ma voi bucura si eu de alegerea facuta de data asta :)

1. Așa cum am subliniat eu călătoresc light la capitolul bagaje, dar mereu încerc să fac loc și pentru ceva “draguț”. Îți doresc să te bucuri de rochițe în această vacanță :*

4. in nici un caz nu car outfituri dupa mine
    in vacante iei ce e practic si comod, ce nu se wrinkle usor, ce e usor de carat
    iarna blugi + layers (tricou cu maineca lunga sub alt tricou sau camasa de ex) si cei mai comozi papuci ever; vara rochita simpla cu sandale joase; iar pentru trekking pantaloni lungi subtiri si papuci ft comozi
    regula de baza e sa iei in vacanta ce porti si acasa , nu ce nu porti. altfel o sa te simti mai aiurea.
    dar, depinde si de persoane. unele chiar merg sa faca parada modei :))) si e ft ok ptr ele

1. ehehe am eu exemplu de cineva care in excursie ducea ce nu purta acasa…ca doar “cand sa le foloseasca?” dap, am ras de m-am cracanat :))
          si sunt perfect de acord ca blugii vara sunt un mare no-no

5. si eu prefer rochitele in locul pantalonilor si asta nu numai in vacante ci ci in viata de zi cu zi. imi place foarte mult sa port o rochie draguta si o pereche de cercei care se asorteaza cu ea :)
    in perioada mai-septembrie foarte rar port pantaloni si nu pot sa inteleg cum ii suporta unele persoane cand e caldura mai mare.

1. Citind ce ai spus, mi-am amintit de mama care nu o singura data mi-a zis, prin adolescenta mea, că nu îmi înțelege blugii cu unele bluze, îmi spune că “esti tot intr-o piele, într-o zi nu o să-i mai suporți pe tine” :)) Nu credeam că va veni ziua, dar a venit chiar mai repede decât credea insăși mama :))

1. apoi si eu de cand da caldura pana se face prea frig o tin in rochite (sunt si colanti ptr caldurica lol). dar asta e chestie ce o fac de prin 2010 incoace, inainte nu ma scoteai din pantaloni. dupa 30 de ani am innebunit, sau am devenit mai feminina…inca nush care din doua

6. Haha, si eu cand plec in vacanta imi aleg tinutele pe spranceana.
    Pantofii da, trebuie sa fie comozi; Am plecat eu prima oara la Versaille cu platforme si am suferit groaznic..de atunci port in principiu haine chic, si pantofi comozi , conversi, sandale, balerini… Insa tinutele trebuie sa fie fancy chmancy, la urma urmei pozele si amintirile raman . :)

1. Da, tu esti chiar coborata de pe catwalk în vacante, cu tine nu vorbim :))

Acuma serios, eu ador rochitele tale pe care le-am vazut in poze… ai una albastra/turquoise luuungă, minunata, preferata mea ;)

1. Haha, mersiiii Bia. :)) Daca ai sti ce “lupte grele” duc eu cu Xavier cand vede ca 3/4 din valiza sunt doar posete, pantofi si haine de-ale mele..pfffff….

7. Îi scrisesem și Tomatei la postarea unde scria de blugii din vacanțe că în ultimul timp m-am reorientat spre rochii, mai ales în lunile calde. Recunosc, o fac mai mult din comoditate, că-s ușor de cărat în bagaj, nu ocupă loc, dar sunt și extrem de comode pe mine.

1. Chiar văzusem ce i-ai răspuns :) La mine cred că s-a conturat un nou stil în ultimii ani, dar repet, mai port si blugi, adică nu e ca si cum i-as fi eliminat din garderoba de tot :)

8. Mie imi plac la nebunie rochiile si fustele. Si ma frustreaza pantalonii :)) si ma enerveaza ca nu suport vreo combinatie de fusta cu adidasi sau tenesi :)):))
    dar as purta fuste si rochii mereu. :)

9. Exact asa mi s-a intamplat si mie. Am uitat de blugi. Adica ii port o data pe luna … atat de rar incat sotul meu uita cum imi sta in blugi.

De vreo un an de zile numai rochite sau fuste caut. Ochii numai asta vor sa vada, corpul numai asta vrea sa poarte, mintea mea numai asta viseaza. Sunt comode, cochete, simple, feminine si imi pare rau ca 25 de ani numai pantaloni am purtat, iar gandul la o rochita mi se parea groaznic pe atunci.

Rochitele sunt perfecte oricand. Nu numai in vacante, plaja sau birou. Oricand pentru ca feminitatea simpla este minunata!

1. Adevar graiesti! Eu nu o fac pentru o subliniere a feminitatii ci pentru că in ultima vreme asa ma simt mai bine, mai comod, mai EU ;)

10. Eu de ceva vreme sunt într-o schimbare, am început să scap de blugii din dulap şi să fac loc rochiţelor, mi se par mult mai comode, mai frumaose şi mai feminine…chiar şi în vacanţă o rochiţă flu-flu e mai ftrumoasă decât un blug.