“Indiferent ce se întâmplă, o călătorie îţi oferă întotdeauna o poveste de spus”

Iată un proverb ebraic (cică!) pe care l-am descoperit ieri în tip ce căutam să citesc lucruri frumoase despre vacanţele altora. Da, să citesc despre vacanţele altora mi se pare fascinant mai ales când eu m-am întors din vacanţa mea. Acum, cum să vă explic eu (?) vacanţa mea de anul asta a fost la graniţa dintre a fost sau nu a fost, ca în filmul cu acelaşi nume, iar acest articol vine ca o concluzie la ceea ce aţi putut citi pe Bialog în august sub denumirea de Ilustrate de vacanţă. De ce spun asta? Pentru că e un fel de vacanţă acasă, iar într-un anume fel, de ani de zile, acasă e în altă parte… well, înţelegeţi voi ce vreau să zic. Ideea e că a fost FRUMOS din ce aţi putut deja vedea :D

Plecarea la Ineu a avut loc la aproape 4 luni de la Paşti (dacă vă vine să credeţi), timp în care s-au întâmplat multe şi se cerea o vizită “acasă”, mai apoi am beneficiat de ieşirea la Paris din iunie (că doar trebuia să sărbătorim, nu?), iar apoi s-au întâmplat câteva schimbări în ceea ce priveşte statul meu profesional… şi uite aşa ne-am trezit că în vacanţă/concediu sau cum vreţi să-i spuneţi a trebuit să ne mulţumim cu Ineul. Că de 6 ani nu s-a mai întâmplat aşa ceva e una, că am dorit efectiv să se întâmple e alta şi că asta a devenit o vacanţă chiar frumoasă e altă şi altă poveste.

Înainte să plec scriam despre “programul de vacanţă” referitor la ce îmi cam doream să se întâmple în timpul petrecut la Ineu, mă gândeam că va sufei modificări, mă gândeam că pe acasă mult nu voi sta, dar că va fi atât de plină vacanţa chiar nu mă gândeam. O chestie am ratat-o aproape din start a fost plecarea la bazine în Ungaria, îmi propusesem măcar Szeged dacă nu şi Gyula, dar Clau a mâncat peşte la care se pare că a făcut o reacţie alergică care l-a ţinut cam toată vacanţa, noah… cum să mergi la bazin cu bulinele pe tine? Nostim oarecum :) bine măcar că i-au trecut până la urmă, însă nu a fost chip să stea fără tricou :)

Mai apoi au fost Zilele Ineului chiar în primul weekend acasă, zarvă mare în parc, zarvă mare peste tot. Apoi canicula s-a domolit pentru câteva zile, am urcat pe o vreme decentă la Cetate la Şiria (şi am bifat o dorinţă de pe lista de vacanţă) şi am coborât pe o ploaie torenţială de care o să ne aducem aminte. M-am bucurat ca un copil de fiecare sincronizare de program cu prietenii noştri şi astfel au urmat ieşiri care nu erau în program, dar care au fost de nota 20. La fel şi cele două ieşiri la deal… dar am povestit despre toate pe larg.

Acum pe scurt şi alandala despre celelalte:

• când am ajuns la Ineu, acasă ne aştepta un şantier, dar rezultatul ştiu că va fi super, o modificare a spaţiului dintre bibliotecă şi terasă, abia aştept să împodobesc locul ăsta de Crăciun
  • chiar din a două zi de “şedere” am dat o fugă la Arad, suficientă cât să fac câteva poze de unde Aradul îmi zâmbeşte frumos şi acum
  • tot asta a fost şi ziua în care am descoperit Moara cu Noroc, un loc superb de la marginea Ineului, care sper să ţină (să aibă viaţă lungă şi să nu se sature lumea de el)
  • în a treia zi m-am simţit groaznic, aproape că am zăcut şi numai o plimbare la apus m-a mai repus pe picioare
  • aşa cum era de aşteptat s-a schimbat vremea pentru câteva zile, bine că mi-am pus blugi lungi în bagaj
  • câteva plimbări prin Ineu, mai pe la o pizza, mai pe la un suc, ne-au scos din casă şi din amorţeală până să luăm drumul “cetăţilor”
  • am mâncat lipie cu prune de am zis că o să mi se facă rău, din fericire nu a fost cazul
  • am băut ceea ce pe la noi se numeşte “apă de la Mocrea” un fel de apă minerală cu un gust ciudat pe care mulţi nu o suportă, dar pentru alţii ea este foarte populară şi vin să o ia cu bidoanele, mai ales că este gratis
  • trebuia să ies cu mami odată la cumpărături în oraş, bine că oferta nu a fost prea variată căci a fost groaznic de cald din nou
  • n-am făcut atâtea poze prin Ineu şi prin împrejurimi în viaţa mea (o să pun şi pe Fb, până atunci găsiţi o selecţie pe Picasa)
  • totul a stat cu sub semnul Friends Forever şi nici nu avea cum altfel, căci mai toţi s-a nimerit să fim “liberi” în perioada asta
  • ba am fost într-o duminică, o după amiază întreagă la Criş, să facem plajă, aşa ceva cred că din liceu n-am mai făcut (plajă la Criş!)
  • îmi începeam fiecare dimineaţă cu un cappuccino şi câteva file din cartea “Franţa în patru anotimpuri” (n-am terminat-o încă, dar e foarte faină, abia aştept să vă povestesc despre ea)
  • am reuşit să mă bronzez bine pe picioare în dimineţile astea, căci activitatea de mai sus se petrecea pe o bancuţă la soare, în curte
  • mi s-a părut teribil de liniştitor la Mănăstirea Feredeu, şi teribil de răcoare faţă de Ineu şi cumva… frumos, cu mami :)
  • tot de Sf. Maria am reuşit să mă ghiftuiesc bine cu frigărui, mici şi apoi cu pui în mujdei (avem sărbătoriţi în familie!) ŞTIU!
  • mooooamă că papanaşi buni au la Moara cu Noroc şi ce bine e să-i papi seara pe terasă lângă un vânticel la 25 de grade
  • am cunoscut-o pe Diana de la Blushing Goodies (e tot din Ineu) şi ce surpriză mi-a făcut!! Mulţumesc draga mea :* O să scriu despre ceea ce face Diana într-o postare separată, să vedeţi ce talentată e!
  • l-am ascultat pe Tiberiu Ceia live la Zilele Ineului şi NU a cântat melodia mea preferată (offffff!) :(
  • la Muzeul Ioan Slavici mi-am amintit cum în clasa a IV a o colegă a cântat la pian (ieri să fi fost şi nu mi se părea mai vie amintirea)
  • am plecat agitată de la Ineu, foarte, mi se părea că am stat puţin (deşi am stat destul de mult pentru ultimele veri)
  • am ales la întoarcere drumul pe la Vârfurile-Ştei-Beiuş-Bratca (cred că astfel am încercat toate drumurile din şi spre Ineu)
  • nu a fost o alegere fericită drumul ăsta caci ne-a luat muuuult să ajungem (lucrări pe traseu! România se dezvoltă de nu mai poate!)
  • îmi pare rău, rău că nu am apucat să fac şi altele de genul mers vinerea la Piaţ(ă) ori la o bălăceală “la depeşişti” (un loc de baie pe Criş, vechi de când mă ştiu şi unde când eram mică nu aveam voie că era mare apa) :)
  • îmi pare rău şi că nu am apucat să stau pe bancă în faţă la mine la stradă la o bărfă mică cu Adina (de exemplu, nu?) Ramo sau Dia
  • şi tot rău îmi pare şi că nu m-am bucurat mai mult de fiecare clipă, căci s-au scurs aşa de repede şi mi se pare că mult a fost şi toate s-au dus de nu s-au văzut, iar eu a trebuit să revin la Cluj
  • şi ar mai fi multe de spus despre fiecare apus la Ineu văzut de pe Podul de Fier sau de la Moară, de fiecare plimbare în parc ori discuţie de după amiză cu ai mei în curtea casei sub vie, la umbră
  • şi ar mai fi multe de spus, evident, Ineul meu e inepuizabil (pentru mine) şi mă bucur să-l descopăr şi redescopăr mereu cât încă pot, că poate va veni o vreme când nu o să mai pot (nu ştii ce îţi rezervă viaţa şi nici unde te poartă)
  • şi uite aşa, nu e şi nu poate fi doar O poveste de spus ci multe, atât de multe cât să ne ajungă măcar până la Crăciun, căci nu mai sunt până atunci decât tot vreo 4 luni…